Communicatie & Gesprekstechnieken
Training: Communicatie en Gesprekstechnieken
Een training communicatie en gesprekstechnieken is een belangrijke investering voor elk individu of team dat betrokken is bij interacties met anderen, zowel professioneel als persoonlijk. Communicatie en gesprekstechnieken zijn namelijk essentieel voor succesvolle interacties en relaties. Hoe je iets communiceert en wanneer je dat doet, heeft direct effect op het resultaat. Goede communicatie kan de samenwerking bevorderen en processen soepeler laten verlopen.
Bevorder succesvolle interacties in de praktijk
De training ‘Communicatie en Gesprekstechnieken’ kan van onschatbare waarde zijn voor individuen en teams die effectief willen communiceren en succesvolle interacties willen hebben. Het kan bijdragen aan persoonlijke en professionele ontwikkeling, en helpen bij het opbouwen van sterke relaties binnen en buiten de werkomgeving.
Voor wie is de training Communicatie en Gesprekstechnieken interessant?
Voor iedereen binnen de organisatie, zowel medewerkers als leidinggevende die hun vaardigheden op het gebied van communicatie en gesprekstechnieken verder willen ontwikkelen.
Medewerkers: Het is belangrijk voor werknemers om effectief te kunnen communiceren met collega’s, klanten en andere belanghebbenden. Een training communicatie en gesprekstechnieken kan hen helpen om hun communicatieve vaardigheden te verbeteren en zich zelfverzekerder te voelen in interacties met anderen.
Managers en leidinggevenden: Goede communicatie is essentieel voor succesvol leiderschap en het opbouwen van sterke teams. Een training communicatie en gesprekstechnieken kan managers en leidinggevenden helpen om hun leiderschapsvaardigheden te verbeteren en effectief te communiceren met hun teamleden.
Inhoud training
Iedere training is maatwerk. Wij ontwikkelen deze training geheel naar de behoefte van jouw organisatie. Met als leidraad thema’s als:
- Gesprekstechnieken
- Communicatiestijlen
- Doelgericht en helder communiceren
- Luistervaardigheden
- Flexibel inzetten van verschillende voorkeursstijlen
- Maken van de juiste keuzes en beslissingen in het gesprek
- Non-verbale communicatie en lichaamstaal
- Assertiviteit en zelfvertrouwen in communicatie
- Voorkomen van misverstanden
- Terugkoppeling aan de hand van feedback
- Aanspreken en corrigeren
- Afspraken maken die tot concrete resultaten leiden
- Motiveren
- Persoonlijke vaardigheden en valkuilen
Communicatie en gesprekstechnieken: oefenen met een trainingsacteur
Het toepassen van de juiste communicatie en gesprekstechnieken leer je vooral door het te doen en te ervaren middels realistische praktijkscenario’s. Binnen deze training bieden we de mogelijkheid om te werken met een professionele trainingsacteur. Door de inzet van een trainingsacteur kunnen situaties snel inzichtelijk en visueel aangeboden worden. Maar ook om deelnemers daadwerkelijk te laten ervaren wat gedrag doet en welk effect dit heeft is de inzet van een trainingsacteur van grote toegevoegde waarde binnen deze training.
Dit alles uiteraard in een veilige leeromgeving waarin iedereen de mogelijkheid aangeboden krijgt om daadwerkelijk te ervaren en te oefenen met de aangereikte tools om zo de spreekwoordelijke eerste stappen te kunnen zetten. Door de opbouw van de training, bestaande uit verschillende werkvormen, zal op laagdrempelige wijze de cursist meegenomen worden in de leermomenten met de trainingsacteur.
Algemeen trainingsdoel
Na deze training beheers je verschillende communicatietechnieken welke jou helpen om het beste uit jezelf en jouw collega en/of medewerkers te halen. Je bent in staat om verschillende communicatiestijlen in te zetten en hiernaast weet je op effectieve wijze te communiceren binnen uiteenlopende situaties.
Communicatie en Gesprekstechnieken: leren en ontwikkelen mag leuk zijn!
Wij zijn van mening dat persoonlijke ontwikkeling naast leerzaam ook leuk mag zijn! Sterker nog: de ervaring leert dat de leerstof hier ook veel beter door wordt opgenomen. Door de opbouw en inhoud van onze trainingen, met daarin afwisselende werkvormen en een goede balans tussen theorie en praktijk, investeren wij in een positieve en energieke leerbeleving.
Veel organisaties en cursisten gingen jou al voor.
Wij zijn trots op onze samenwerkingen welke je kunt terugvinden bij onze referenties.
Details Communicatie & Gesprekstechnieken
Prijs op aanvraag
Niveau: Training (aansluitend op jullie organisatie)
Aanvangsniveau: Ervaring in leidinggevende functie
Trainingsduur: 7 lesuren
Studiemateriaal: Praktijkgericht
Wil je meer informatie ontvangen over deze
training of nader kennismaken?
Neem gerust vrijblijvend contact
met ons op en laat je inspireren!