
Excellente Gastvrijheid
Gastvrijheidstraining: Excellente Gastvrijheid
Bent u op zoek naar een training op het gebied van gastvrijheid, hospitality of klantvriendelijkheid? Dan bent u bij ons aan het juiste adres!
Wat is nu precies het verschil tussen gastvrijheid en excellente gastvrijheid?
In deze gastvrijheidstraining willen we net even dat stapje extra maken zodat u als bedrijf of organisatie uiteindelijk in de praktijk ook daadwerkelijk het verschil kan maken.
Voor wie is deze gastvrijheidstraining interessant?
Onze training ‘Excellente gastvrijheid’ is gericht op medewerkers die in contact staan met interne of externe klanten en/of gasten.
Wist u dat u als medewerker eigenlijk niet één maar twee beroepen uitoefent? Naast uw professie bent u ook nog eens gastheer/-vrouw en dus het meest belangrijke visitekaartje van het bedrijf.
Of u nu werkt op kantoor, bij de overheid, in de horeca of de zorg of misschien in een winkel, het bedrijfsleven of de beveiliging, voor iedereen is gastheerschap een must!
Inhoud gastvrijheidstraining:
Iedere training is maatwerk.
Wij ontwikkelen deze gastvrijheidstraining geheel naar de behoefte van uw organisatie.
Met als leidraad thema’s als:
– De kracht van (excellente) gastvrijheid
– Maak van iedere gast/klant een ‘loyale fan’ en ‘ambassadeur’
– Hoe u met uw houding en gedrag een gastvrijheidsbeleving kan meegeven
– Door de ogen van de gast/klant kijken
– Welke verschillende type gasten en klanten zijn er? En hoe past u daar uw communicatie op aan?
– Inzichtelijk maken wat de persoonlijke kwaliteiten en valkuilen zijn
– Hoe om te gaan met de grenzen en belemmeringen van gastvrijheid
– Hoe ontevreden gasten/klanten (weer) tot fan te maken?
– De stap van gastvrijheid naar excellente gastvrijheid en het daadwerkelijke verschil hierin (maken)
Gastvrijheidstraining: oefenen met een trainingsacteur
De kracht van excellente gastvrijheid leert u vooral door het te doen en te ervaren middels realistische praktijkscenario’s. Binnen deze training bieden we de mogelijkheid om te werken met een professionele trainingsacteur.
Door de inzet van een trainingsacteur kunnen situaties snel inzichtelijk en visueel aangeboden worden. Maar ook om deelnemers daadwerkelijk te laten ervaren wat gedrag doet en welk effect dit heeft is de inzet van een trainingsacteur van grote toegevoegde waarde binnen deze gastvrijheidstraining.
Dit alles uiteraard in een veilige leeromgeving waarin iedereen de mogelijkheid aangeboden krijgt om daadwerkelijk te ervaren en te oefenen met de aangereikte tools om zo de spreekwoordelijke eerste stappen te kunnen zetten.
Door de opbouw van de training, bestaande uit verschillende werkvormen, zal op laagdrempelige wijze de cursist meegenomen worden in de leermomenten met de trainingsacteur.
Algemeen trainingsdoel
Na deze gastvrijheidstraining weet u hoe u binnen het team, en als organisatie, het verschil kan maken ten opzichte van concurrerende bedrijven op het gebied van gastvrijheid. U bent zich bewust van de kracht en het effect van (excellente) gastvrijheid, hoe dit door u praktisch in de praktijk is toe te passen en hoe dit de groei van de organisatie stimuleert. U bent in staat om gasten/klanten te binden, loyale ambassadeurs te creëren en u bent in staat om op effectieve wijze aan te sluiten bij de verschillende klanttype. Komt u toch een ontevreden klant tegen? Dan weet u na deze training hoe u deze klant weer opnieuw een ”trouwe fan” kan maken van jullie bedrijf en/of product!
Gastvrijheidstraining: Leren en ontwikkelen mag leuk zijn!
Wij zijn van mening dat persoonlijke ontwikkeling naast leerzaam ook leuk mag zijn!
sterker nog: de ervaring leert dat de leerstof hier ook veel beter door wordt opgenomen.
Door de opbouw en inhoud van onze trainingen, met daarin afwisselende werkvormen en
een goede balans tussen theorie en praktijk, investeren wij in een positieve en energieke leerbeleving.
Mogen wij u inspireren?
Veel organisaties en cursisten gingen u al voor.
Wij zijn trots op onze samenwerkingen welke u kunt terugvinden bij onze referenties.
Details gastvrijheidstraining
Prijs op aanvraag
Niveau: Training (aansluitend op jullie organisatie)
Aanvangsniveau: Ervaring met gast,- of klantcontact
Trainingsduur: 7 lesuren
Studiemateriaal: Praktijkgericht
Wilt u meer informatie ontvangen over deze
gastvrijheidstraining of nader kennismaken?
Neem gerust vrijblijvend contact
met ons op en laat u inspireren!