Professioneel Telefoneren

  • Telefoontraining

Professioneel Telefoneren

Online telefoontraining: Professioneel Telefoneren

Hoe uw medewerkers telefoneren bepaalt hoe u overkomt op de klant. Telkens wanneer u de hoorn opneemt geeft u een visitekaartje af. Dit geldt zowel voor inkomende als uitgaande telefoongesprekken.

Deze uitgebreide training leert u onder andere gesprekstechnieken waarmee u de regie in het telefoongesprek weet te behouden, structuur aan te brengen voor u en uw gesprekspartner en om te gaan met teleurgestelde klanten, weerstand en eventueel zelfs agressie aan de telefoon.

Voor wie is deze online telefoontraining interessant?

Voor iedereen die op zijn of haar werk telefonisch contact heeft met klanten.

Inhoud training:

Iedere training is maatwerk.
Wij ontwikkelen deze training geheel naar de behoefte van uw organisatie.
Met als leidraad thema’s als:

– Medewerkers als visitekaartje van het bedrijf
– Opbouw van een telefoongesprek
– Uniform afhandelen van telefoongesprekken conform de bedrijfspolicy
– Luistervaardigheden
– Vaardigheden met betrekking tot het stellen van de juiste vragen
– Hoe regie te houden in het gesprek
– Verschillende gespreksfases
– Omgaan met verschillende gesprekspartners
– Klachtenbehandeling en weerstand
– Telefonische weerbaarheid
– Efficiënt omgaan met beschikbare tijd
– Afsluittechnieken

Online telefoontraining: oefenen met een trainingsacteur

Professioneel telefoneren leert u vooral door het te doen en te ervaren middels realistische praktijkscenario’s.
In deze training zal veel gewerkt worden met een professionele trainingsacteur. Door de inzet van een trainingsacteur kunnen situaties  snel inzichtelijk en visueel aangeboden worden.

Maar ook om deelnemers daadwerkelijk te laten ervaren wat gedrag doet en welk effect dit heeft is de inzet van een trainingsacteur van grote toegevoegde waarde binnen deze training.
Dit alles uiteraard in een veilige leeromgeving waarin iedereen de mogelijkheid krijgt om daadwerkelijk te ervaren en te oefenen met de aangereikte tools en zo de spreekwoordelijke eerste stappen kunnen zetten.

Algemeen trainingsdoel

Na deze telefoontraining weet u optimaal de regie te nemen en te behouden tijdens een telefoongesprek. U bent zich bewust van een effectieve opbouw van een telefoongesprek, de verschillende gespreksfases en afsluittechnieken.
Ook bent u na deze telefoontraining in staat om om te gaan met verschillende type gesprekspartners en weerstand aan de telefoon.

Leren en ontwikkelen mag leuk zijn!

Wij zijn van mening dat persoonlijke ontwikkeling naast leerzaam ook leuk mag zijn!
sterker nog: de ervaring leert dat de leerstof hier ook veel beter door wordt opgenomen.
Door de opbouw en inhoud van onze trainingen, met daarin afwisselende werkvormen en
een goede balans tussen theorie en praktijk, investeren wij in een positieve en energieke leerbeleving.

In een wereld die in beweging is beweegt de leerbehoefte ook mee.
Deze telefoontraining bieden wij in diverse vormen aan:

Online leren

Deze telefoontraining verzorgen wij tevens via inspirerende online trainingssessies waarbij een trainer en trainingsacteur via een online platform met de deelnemers aan de slag gaan. Hierbij kan gekozen worden de trainingsmodule in één volledige dag te volgen maar er kan ook voor gekozen worden om de training in kortere leerinterventies te verspreiden over bijvoorbeeld 2 of meerdere losse dagdelen. Hierin sluiten we graag aan bij de leerwensen van jullie organisatie.

Ook tijdens onze online trainingen werken we naast de theorie met ludieke werkvormen. Hiernaast worden leerzame praktijkscenario’s ingezet samen met een trainingsacteur. Onze online sessies worden goed ontvangen door de deelnemers en als zeer effectief ervaren.

Klassikaal leren

Uiteraard is deze complete telefoontraining ook ‘offline’ in de praktijk, bijvoorbeeld klassikaal bij jullie op de werkvloer, te volgen. Hierbij gaan we gedurende één dag aan de slag met het thema ‘Professioneel Telefoneren’. De theorie wordt afgewisseld met ludieke werkvormen en realistische praktijkscenario’s met een trainingsacteur.

Mogen wij u inspireren?

Veel deelnemers gingen u al voor. Wij zijn trots op onze samenwerkingen welke u kunt terugvinden bij onze referenties.

Ludiek Trainingen voldoet aan de kwaliteitscode van het CRKBO voor opleidingsinstellingen.
Kunt u als organisatie geen btw terugvorderen? Wij kunnen u deze online telefoontraining btw vrij aanbieden.


Details online telefoontraining

Prijs op aanvraag

Niveau: Training (aansluitend op jullie organisatie)
Aanvangsniveau: Ervaring op de werkvloer
Trainingsduur: 8 lesuren
Studiemateriaal: Praktijkgericht

Wilt u meer informatie ontvangen over deze
agressietraining of nader kennismaken?

Neem gerust vrijblijvend contact
met ons op en laat u inspireren!